На Малой Вечерне
Ведати подобает, яко навечерие Благовещения аще случится в субботу, или неделю, поется сице.
На Господи воззвах: поставим стихи 4. И поем стихиры, глас 4: Подобен: Званный свыше:
Ущедрив тварь Зиждитель, / милосердием же Своим преклоняемь, / во утробу Девы Богоотроковицы вселитися спешит. / К Нейже великий прииде Архангел, – / радуйся, – провещавая, – Богорадованная, / ныне с Тобою Бог наш. / Не ужасайся мене, Царева Архистратига, / обрела бо еси благодать, / юже погуби Ева прежде, прамати Твоя, / и зачнеши и родиши / Отцу Единосущнаго. (2) |
Сжалившись над созданием Своим, Создатель / и по собственному состраданию приклонившись, / во чрево Девицы, Божией Отроковицы вселиться спешит. / К Ней пришел великий Архангел, возглашая: / "Радуйся, Богом облагодатствованная! / Не страшись меня, Архистратига Царя, / ведь обрела Ты благодать, / которую потеряла прежде Ева, праматерь Твоя, / и зачнешь и родишь Сына, / Отцу единосущного!" (2) |
Странно есть слово Твое и воззрение, / странны Твои глаголы и возвещения, – / Мария ко Ангелу, – / да не прельстиши Мене, / Дева бо есмь, брака не знающи, / глаголеши, яко зачну Необыменнаго, / и како вместит утроба Моя, / Егоже величества Небесная вместити не могут? / Авраамов кров да научит Тя ныне, / Бога вместивый, / прообразующий издалеча, Дево, / Богоприятную Твою утробу. |
"Необычайно слово твое и вид, / необычайны твои речи и известия", / – Мариам возгласила ко Ангелу, – / "В заблуждение не введи Меня: / Я – Отроковица, не посвященная в тайну брака, / Ты же говоришь, что зачну Я беспредельного. / И как вместит Мое чрево Того, / Кого пределы Небес вместить не могут?" / – "Авраамова хижина да научит Тебя, Дева, / некогда Бога вместившая, / прообразуя Бога принявшее чрево Твое!" |
В Назарет ныне град пришед, / град Тя одушевлен Царя Христа / Гавриил лобызает, вопия Тебе: / радуйся, Благословенная Богорадованная, / приимеши во утробе Твоей Бога воплощаема / и Тобою человечество / на древнее блаженство за благоутробие призывающа. / Благословен чрева Твоего / Божественный Плод безсмертный, / подаяй миру очищение / и велию милость. |
В город Назарет ныне прибыв, / Тебя, Город одушевленный Царя Христа / Гавриил приветствует, взывая Тебе: / "Радуйся, благословенная, облагодатствованная Богом! / Ты примешь во чрево Твое Бога воплощающегося, / и через Тебя человечество / вновь к древнему (блаженству) по Своему благосердию призывающего. / Благословен Плод чрева Твоего Божественный, безсмертный / подающий через Тебя миру великую милость!" |
Слава, и ныне: глас 1:
В шестый месяц Архистратиг послан бысть / к Тебе, Деве и Чистей, / возвестити Тебе слово спасения, / вкупе же и звати Тебе: / радуйся, Обрадованная, Господь с Тобою, / родиши Сына Превечнаго из Отца, / и спасет люди Своя от грех их. |
В шестой месяц Архистратиг послан был / к Тебе, Деве и Чистой, / возвестить Тебе слово о спасении, / а вместе с тем и воззвать Тебе: / "Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою! / Ты родишь Сына, предвечно рожденного от Отца / и спасет Он народ Свой от грехов их!" |
Прокимен дне;
На стиховне стихиры, глас 8: Подобен: О, преславного чудесе:
Начальник Вышних сил, / с Небес в Назарет слетев, / Деву лобызает, – / радуйся, – глаголя, – / колеснице чистая Божества: / Тя от века Бог возлюби, в жилище изволи. / Раб Владычень, к Тебе пришельствуяй есмь вопити: / родиши бо Господа / и нетленна пребудеши. |
Начальник вышних Сил / Гавриил, (с небес) слетев, / Деву приветствует, возглашая: / "Радуйся, Колесница чистая Божества: / Бог Тебя от века возлюбил и в жилище избрал! / Я же здесь присутствую как раб, / о пришествии Твоего Владыки возглашая; / и вот, Ты Господа родишь, / оставаясь непорочной!" |
Стих: Благовестите день от дне / спасение Бога нашего.
Что твой вид огненный? – / Гавриилу Чистая со удивлением рече, – / что твое достоинство и словес сила? / Зачати Сына провещаваеши Ми, / Аз же искуса мужеска не вем, / отыди далече, не прельстиши человече, / якоже прежде Еву праматерь змий льстивый. |
"Почему вид твой огненный?" – / Гавриилу Священная сказала с изумлением, – / "Каково звание твое / и в чем слов твоих сила? / О деторождении ты возвещаешь Мне, / Я же опыта общения с мужем не имею. / Далеко отойди, не прельсти меня, человек, / как прежде Еву праматерь змий-обманщик!" |
Стих: Воспойте Господеви песнь нову, / воспойте Господеви, вся земля.
Дух Божий Пресвятый / приидет, Пречистая, на Тя, / Боговместимая Владычице, / и сила Вышняго осенит Тя, / и родиши Сына, / соблюдающа Твое девство неврежденно. / Сей Сын есть неродословим, / Сей, явлься, спасет люди Своя, / яко благоизволи. |
"Дух Божий всесвятой найдет на Тебя, / Чистая, Бога вмещающая Владычица, / и осенит Тебя сила Всевышнего, / и Ты родишь Дитя, сохраняя девство Твое неколебимым. / Он – Сын, не имеющий родословия, / Он, явившись, спасет Свой народ / от грехов их!" |
Слава, и ныне, глас 4:
В шестый месяц послан бысть Архангел / к Деве Чистей / и, радоватися Ей прирек, / благовести из Нея Избавителю проити. / Темже, приемши целование, / зачат Тя, Превечнаго Бога, / несказанно благоволившаго вочеловечитися / во спасение душ наших. |
В шестой месяц послан был Архангел к Деве Чистой / и "Радуйся!" Ей возгласив, / возвестил благую весть, / что от Неё Искупитель произойдет. / Потому Она, приняв с верою то приветствие, / зачала Тебя, Предвечного Бога, / неизреченно благоволившего вочеловечиться / для спасения душ наших. |
Тропарь, глас 4:
Днесь спасения нашего главизна / и еже от века таинства явление: / Сын Божий Сын Девы бывает, / и Гавриил благодать благовествует. / Темже и мы с ним Богородице возопиим: / радуйся, Благодатная, / Господь с Тобою.