Поделиться:
Главная
Богослужение
Великая Вечерня

Бытия чтение (глава 28):

Изыде Иаков от студенца клятвеннаго и иде в Харрань. И обрете место, и спа тамо: зайде бо солнце, / и взят от камения места того, и положи возглавие себе, и спа на месте оном. И сон виде. И се лествица, утверждена на земли, eяже глава досязаше до небес, и Ангели Божии восхождаху и низхождаху по ней. Господь же утверждашеся на ней, и рече: Аз Бог Авраамов, отца твоего, и Бог Исааков, не бойся: земля, идеже ты спиши на ней, тебе дам ю и семени твоему. И будет семя твое, яко песок земный, и распространится на море, и ливу, и север, и на востоки; и возблагословятся о тебе вся колена земная и о семени твоем. И се Аз с тобою, сохраняяй тя на всяком пути, аможе аще пойдеши. И возвращу тя в землю сию, яко не имам тебе оставити, дондеже сотворити Ми вся, елика глаголах тебе. И воста Иаков от сна своего, и рече: яко eсть Господь на месте сем, аз же не ведех. И убояся, и рече: яко страшно место сие; несть сие, но дом Божий и сия врата Небесная.

Отправился Иаков от Колодца Клятвы и пошел в Харран, и пришел на одно место, и лег там спать, потому что зашло солнце. И взял один из камней того места, и положил под голову себе, и уснул на том месте. И увидел во сне: и вот, лестница утверждена на земле, а ее верх доходит до неба; и Ангелы Божии восходили и нисходили по ней. Господь же стоял на ней, и сказал Он: "Я – Бог Авраама, отца твоего, и Бог Исаака; не бойся. Землю, на которой ты спишь, тебе Я дам ее и семени твоему; и будет семя твоё, как песок земной; и распространится к морю, и к югу, и к северу, и к востоку; и благословятся в тебе и в семени твоем все племена земные; и вот, Я с тобою, сохраняя тебя на всяком пути, куда бы ты ни пошел; и возвращу тебя в землю сию, ибо не оставлю тебя, доколе не совершу Я того, что сказал тебе". И пробудился Иаков от сна своего и сказал: "Господь присутствует на месте этом; а я не знал!" И убоялся и сказал: "Как страшно место сие! Это не что иное, как дом Божий, и это – врата небесные!" 

Прoрочества Иезекиилева чтение (главы 43 и 44):

Тако глаголет Господь: будет от дне осмаго и прочее, сотворят иереи на олтари всесожжения вашего и яже спасения вашего, и прииму вы, глаголет Адонаи Господь. И обрати мя на путь врат святых внешних, зрящих на востоки, и сия бяху затворена. И рече Господь ко мне: врата сия затворена будут и не отверзутся, и никтоже пройдет сквозе их; яко Господь Бог Израилев пройдет ими, и будут затворена. Яко Игумен сядет в них снести хлеб, по пути Еламских врат внидет и по пути его изыдет. И введе мя по пути врат святых, сущих к северу, прямо храму, и видех, и се исполнь славы храм Господень.

[Так говорит Господь:] со дня восьмого и далее будут приносить священники на жертвеннике всесожжения ваши и жертвы о спасении вашем; и Я благосклонно приму вас, говорит Господь. И возвратил он меня на путь ко внешним вратам святилища, обращенным на восток, и они были затворены. И сказал мне Господь: "Врата эти будут затворены, и не отворятся, и никто не пройдет через них, ибо Господь, Бог Израилев, пройдет через них, и они будут затворены. Потому правитель – он сядет в них, чтобы вкусить хлеб пред Господом; войдет путем притвора этих ворот, и тем же путем выйдет". И ввел меня по пути к воротам святилища, тем, что к северу напротив храма, и я увидел: и вот, полон славы дом Господень. 

Притчей чтение (глава 9):

Премудрость созда Себе дом и утверди столпов седмь. Закла Своя жертвенная, и раствори в чаши Своей вино, и уготова Свою трапезу. Посла Своя рабы, созывающи с высоким проповеданием на чашу, глаголющи: Иже есть безумен, да уклонится ко Мне. И требующим ума рече: Приидите, ядите Мой хлеб, и пийте вино, еже растворих вам. Оставите безумие и живи будете, и взыщите разума, да поживете, и исправите разум в ведении. Наказуяй злыя приимет себе безчестие, обличаяй же нечестиваго опорочит себе: обличения бо нечестивому раны ему. Не обличай злых, да не возненавидят тебе. Обличай премудра, и возлюбит тя. Даждь премудрому вину, и премудрший будет. Сказуй праведному, и приложит приимати. Начало премудрости страх Господень и совет святых разум: разумети бо закон помысла есть благаго. Сим бо образом многое поживеши время, и приложатся тебе лета живота.

Премудрость построила себе дом, утвердила семь столбов, заколола свои жертвы и растворила в чаше своей вино и приготовила свою трапезу; послала своих рабов, созывая с возвышенною проповедью к чаше: "Кто неразумен, пусть повернет ко мне!" И скудоумным она сказала: "Придите, вкусите хлебы мои и испейте вина, которое я растворила вам; оставьте неразумие, и живы будете, и взыщите разума, чтобы пожить и достичь рассудительности в познании". Поучающий злых наживет себе бесславие, а обличающий нечестивого – опозорит себя. Не обличай злых, чтобы они не возненавидели тебя; обличай мудрого, и он возлюбит тебя; давай повод мудрому, и он будет еще мудрее; сообщай праведному, и он приложит внимание. Начало премудрости – страх Господень, и совет святых – разум; познать же Закон – свойство ума доброго: ведь таким образом проживешь ты долгое время и прибавится тебе лет жизни.

Таже, Да исправится молитва моя: И поклоны 3 великия, и прочее преждесвященных. Аще же несть преждесвященных. На Господи, воззвах: стихиры подобны 3, в Триоди, и праздника 5. Слава, и ныне: Послан бысть: Вход. Прокимен. И чтения дне и праздника 3. Таже Сподоби, Господи: На стиховне Триоди самогласен дне, дважды, и мученичен. Слава, и ныне: Днесь радость: По Ныне отпущаеши: тропарь праздника, ектения и 3 поклоны великия, и отпуст. На трапезе же разрешаем на вино и елей, в кийлибо день случится, во славу Пресвятыя Богородицы. Потреба есть ведати, яко аще случится Благовещение в которую субботу поста, чтутся чтения прежде дне и по сих праздника 5: 1. Вниде Моисей: 2. Господь созда мя: 3. Изыде Иаков: 4. Будет от дне осмаго: 5. Премудрость созда Себе дом: Подобне чтутся чтений праздника 5, аще Благовещение случится и в неделю. Аще ли есть пост, чтутся вечер, три преждеписанныя и две на Литургии. При часе же 1-м нощи ударяет в великий кампан довольно и потом во вся. И, собравшеся во храм, благословившу иерею, и кадящу, поем повечерие великое, и С нами Бог: с пением, на глас 8, на оба лика. И обычныя тропари: День прешед: По 1-м трисвятом тропарь праздника: Днесь спасения нашего: По 2-м кондак праздника: Взбранной Воеводе: И по Слава в Вышних: творим исхождение в притвор. И бывает лития по обычаю.

И поем стихиры праздника, самогласны 3. Глас 1.

Византиево: В шестый месяц Архистратиг послан бысть / к Тебе, Деве и Чистей, / возвестити Тебе слово спасения, / вкупе же и звати Тебе: / радуйся, Обрадованная, Господь с Тобою, / родиши Сына превечнаго из Отца, / и спасет люди Своя от грех их.

Византийца: В шестой месяц Архистратиг послан был / к Тебе, Деве и Чистой, / возвестить Тебе слово о спасении, / а вместе с тем и воззвать Тебе: / "Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою! / Ты родишь Сына, предвечно рожденного от Отца / и спасет Он народ Свой от грехов их!"

Анатолиево: В месяц шестый послан бысть с Небесе Гавриил Архангел / во град галилейский Назарет / принести Отроковице радость благовещения. / И, пришед к Ней, возопи, глаголя: / радуйся, Обрадованная, Господь с Тобою; / радуйся, вместилище невместимаго естества, / Егоже бо Небеса не вместиша, / утроба Твоя вмести, Благословенная; / радуйся, честное Адамово воззвание, Евино избавление, / и радость мира, / и веселие рода нашего.

Анатолия: В месяц шестой послан был с небес Гавриил Архангел / в город Галилейский Назарет / принести Отроковице радостное благовестие. / И придя к Ней, возгласил он, говоря: / "Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою; / радуйся, Вместилище невместимого естества, / ибо Того, Кого небеса не вмещают, / вместило чрево Твое, Благословенная; / радуйся, Священная, Адама восстановление, и Евы избавление, / и радость мира, / и веселие рода нашего!"

Послан бысть Архангел Гавриил с Небесе от Бога / к Деве нескверней во град галилейский Назарет / благовестити Ей страннаго образа зачатие. / Послан бысть раб безплотен / ко одушевленному граду и двери мысленней / возвестити Владычняго пришествия снитие. / Послан бысть воин Небесный ко Пресвятыя славы палате / проуготовати Зиждителю жилище неотъемлемо, / и, пришед к Ней, взываше: / радуйся, престоле огнезрачный, / четверозрачных преславнейший; / радуйся, седалище Царя Небеснаго; / радуйся, горо несекомая, приятелище пречестное, / в Тебе бо все исполнение вселися Божества телесне / благоволением Отца присносущнаго / и содейством Всесвятаго Духа; / радуйся, Обрадованная, Господь с Тобою.
 

Послан был Архангел Гавриил с небес от Бога / к Деве непорочной в город Галилейский Назарет / благовествовать Ей о зачатии необычайным образом. / Послан был раб бесплотный / к Одушевленному Граду и Двери Разумной / возвестить о пришествии к нам сошедшего Владыки. / Послан был воин небесный к Одушевленному Чертогу Славы / приготовить Создателю постоянное жилище / и, придя к Ней, взывал: / "Радуйся, престол огневидный, / четырехликих Херувимов славнейший; / радуйся, седалище Царя Небесного; / радуйся, гора нерассекаемая, обитель священнейшая, / ибо в Тебя вселилась вся полнота Божества телесно / по благоволению вечного Отца / и содействием Всесвятого Духа; / радуйся, Благодатная, Господь с Тобою!"

Добавить в блог

Обои для рабочего стола | Обратная связь | Вопрос священнику | Обычаи | Богослужение | Богословие | Монастыри и храмы | Фотогалереи | Иконография | Детская страничка | История | Искусство | Медиа | Поздравительные открытки

© 2006—2013 Пасха.ру
Материалы сайта разрешены для детей, достигших возраста двенадцати лет Условия использования

Если вы обнаружили ошибку в тексте, сообщите нам об этом.
Выделите мышкой область текста и нажмите Ctrl+Enter.
Яндекс.Метрика